Overpara kontra ultra-tight przeciwnik

16

Dzisiaj rozdanie już prawie prehistoryczne, bo pochodzące sprzed prawie dokładnie czterech lat. Tym razem bohaterem rozdania jestem ja sam, a jest to jedna z tych rąk, która do dzisiaj nie wiem czy mogła być zagrana lepiej.

Sytuacja jest następująca – prawie bubble stołu finałowego Sunday Million (11 zawodników).

Ostatnie kilkadziesiąt minut to dla mnie spora huśtawka nastrojów, co zbudowałem większy stack to przytrafiała się jakaś większa przegrana i spadek w okolice short stacków. Grałem wtedy dość mocno tight, ale akurat w tej fazie turnieju dostawałem dość dobre ręce więc gracze mogli mnie odbierać jako dość aktywnego i agresywnego zawodnika. We wspomnianej ręce dostałem parę króli, a akcja potoczyła się następująco:

 

I ponownie jak w rozdaniu Simonka, najłatwiej byłoby powiedzieć – cooler, nie ma o czym mówić, ręka bez ucieczki. Powiem szczerze, że początkowo też tak myślałem, ale po głębszym zastanowieniu się sytuacja nie jest już tak prosta. Problemem jest mój rywal, który grał ultra-super-hiper-tight. To był prawdziwy „król murków”, grał niewiele rozdań, a jeśli już dochodził do showdownu to zawsze pokazywał premium hand.

Przy takim wizerunku przeciwnika ocena powyższej sytuacji nie jest już taka łatwa. Z czym bowiem rywal będzie nas mini-raisował? Z drawem do koloru czy strita? Nie sądzę. Być może z jakimś combo-drawem typu JTs, ale z żadnym już chyba nie. Czy rywal zrobiłby to z top parą typu A-J czy K-J? Wydaje się, że to jest kluczowe pytanie, jeśli bowiem na tego typu pytanie odpowiemy sobie nie, to jakie ręce pozostają w jego zakresie? W zasadzie tylko sety, bowiem pomimo jego „murkowatej” gry wydaje się, że overpary grałby on agresywniej pre flop. Jeśli więc jego zakres zawęzimy tylko do setów i ewentualnie combo-drawu to okaże się, że para króli była do zrzucenia.

Czy tak rzeczywiście można analizować to rozdanie? Czy też jest to tylko przysłowiowe „szukanie dziury w całym”, a nad całym rozdaniem nie ma co się głębiej zastanawiać tylko pogodzić się z porażką?

Czekamy na Wasze ciekawe rozdania, którymi podzielicie się z Czytelnikami PokerTexas. Dorzucać je możecie za pomocą naszego Replayera.

Jak zamieścić rozdanie?

Poprzedni artykułHarmonogram WSOP 2012- October Nine zamiast November Nine
Następny artykułPula lutowych rake race`ów to ponad $14.000

16 KOMENTARZE

  1. zgadzam się z wieloma opiniami przedmówców w jakimś stopniu – wielu przedstawiło ciekawe analizy, ale chciałbym zwrócić szczególną uwagę (oczywiście Paweł może wyprowadzi mnie z błędu), że chyba lekko w tej sytuacji przerosła go w tamtym momencie stawka turnieju i jednak before FT SM gdzie z miejsca na miejsce różnice $ są kolosalne, chciał on zagrać ultra mocno, bez slowplayowania swojego „2nd nutsa pre”:), jego tak mocne podbicie pre i CB niemal niestandardowy pokazał, że nie chciał się nadziać na żadne calle z connectorami, Axs czy też właśnie szukanie setów u przeciwników i z pewnością zadowolony byłby potem skończonym po flopie po 85% becie. Niestety 400k pre niemal w większości przypadków 2.5bb before FT to jak dla mnie raczej nie ma szans 22-77…popatrzymy z perspektywy „murka” który powiedzmy jak Paweł przedstawił nie grał długo nic, budzi się z 22 na BB mając 32bb my podbijamy 2.5- on myśli, że prowokujemy z big pair, lub typowo kradniemy z AK, AQ, AJ na krótkim stole i wie, że jak trafimy wysokiego flopa a on swoją 2jke to mu oddamy i to nie mało. Sam często zrzucam jak wielu słabe pare w deepach z wczesnych pozycji czy do mocnych raisów ale w takim momencie mógł on być zmęczony Card dead czy po prostu mógł mieć tą „pokerową czutkę”

    na calla. Jak któs mi powie, że w pewnym stopniu nie opiera się na intuicji tylko i wyłącznie na liczbach to nie uwierzę:) btw. pozdrawiam wytrwałych w dążeniu do celu;-)

  2. To mozna rozkminiac na kilka sposobów ale faktycznie mozna było tych kajtków sie pozbyć, skoro mamy ultra tight gracza to z czym on moze sprawdzic podbicie z utg? AK,AQ powinien byc rerais tak samo pary powyżej JJ, wiec wychodzi że callował albo z nizsza parą albo może jakimiś suited conectorami. Czy zrobił by mini rais mając top parę lub draw do strita lub koloru skoro był tight to pewnie byłby call a moze nawet odpuscil by to rozdanie, nawet jezeli jednak milby AQ to równiez nie sadze by reraisował po podbiciu z utg,- smierdzialo wiec setem bardzo, ale widomo na chlodno mozna analizowac, a zrzucić taką reke to jednak trzeba miec zadatki na bohatera, flop jest drawowaty wiec rozumiem ze tak duzy cbet mial zapobiec ewntualnemu dobieraniu

  3. rywal juz w takiej fazie nie gra min reisow z combami tylko wsuwa AI, jego min reise to pokaz sily, on QK,QJ gra czeck/call a nie c/r bedac comitted. W takiej fazie murki sie nie stakuja z gownem.

  4. tą wielkośćią c’betu sam sobie zasugerowałeś „co by się nie stało to nigdy tego nie zrzucę”, myślę że jak na grę turniejową takie zagranie nie bedzie zbyt profitowe

  5. Analizować to można ręce rozdane po tasowaniu kart, a tutaj w ” dupie ” byłeś już przed rozdaniem.

    PokerStars Code i wszystko jasne ….. software podkłada ci „czosnkowy random” i nie masz wyjścia. Odpada najmniejszy stack ze stołu, turniej się kończy szybciej i Icek liczy kasę.

  6. analiza kolegi poniżej z dupy wzięta bo jeżeli donko murek calluje dla setvalue na 20bb es to jest słaby a jak jest słaby to nie check/raisuje KQ na flopie.

    Ponawiam pytanie czy AQ robi 3bet pre?Bo jak robi to jesteśmy ujebani.

    • nigdy w zyciu murek Ci nie 3betuje AQ vs open z UTG! musisz ogarnąć z jakimi rękoma murki 3betują, są to tylko i wyłącznie KK+ i, ale nie zawsze, AK. Więc on tam może mieć w calling range AQ.

      Z drugiej strony jeżeli to jest murek, to on nie zwraca uwage na pozycję i gra kartami, więc jego calling range to jest to czego nie chce 3betowac pf, więc murek częściej będzie robil setmining, grał wysokie suited brodway’e, które będą robiły dobre top parki.

      przydałby się HUD, ale po opisie jego gry nie można zadawać sobie pytania czy on 3betuje PF AQ, bo po opisie jest oczywiste, że nie.

  7. Ja sie zgadzam z przedmowca. Ogolnie Imo ten CB 85% pota byl za duzy, ale w tym przypadku dobrze wyszlo, bo jezeli taki murek robi mini – raise, gdzie ty mu sugerujesz ze masz top pair albo lepiej, to moim zdaniem on tam ma nuttsy. Ja bym mu tam dal 10% TPTK, 10% jakis monster kombo draw JTs i 80% na seta.

    Tak wiec IMO Fold, chociaz wiadomo, jak sie gra nie jest latwo:)

  8. foldując takie ręce albo wychodzisz na mega pro, albo na fisha. Gdyby koleś zagrał AI, grałbym call. Ale taki mini raise to w 80% jakiś super trafiony flop. Jeżeli połączysz to z imagem przeciwnika, to fold jest lepszym wyjściem. Musisz też wziąć pod uwagę, że stół się skrócił, tight gracz może poczuć się zmuszony do poluzowania gry, może miał KQ, QJ i doszedł do wniosku, że musi być lepszy. Jednak do tej historii też nie do końca pasuje ten mini raise… W turnieju bym nie zrzucił, myszka nie znalazłaby przycisku fold 😛

  9. colin666: Tak dogłębnej analizy jeszcze na tym portalu nie widziałem, więc myślę że masz absolutną rację 😉

  10. sizing cbetu zrypany…udeżyles 85% pota, w MTT nie chcesz jak najszybciej wystakowac rywala tylko chcesz dostać 3 pewne streety value więc na flopie sizing 45-55% pota.

    co do jego image to pewnie z ciasnym zakresem on się nie rozstaje z ręką tak łatwo, więc ten sizing wyciąga więcej value z Ax, Qx, drawów i chociażby raz z parek na ręce jakiś.

    musisz sobie zadać pytanie z jakimi rękoma on Cię postawi na AI skoro masz tylko 20bb M10 a z jakimi zagra flat i zobaczy flopa ręce typu AK, AA-QQ stakują się z tobą PreFlop, AJ-AQ, 22-JJ flatuje, skoro to mega murek, i okazjonalnie jakieś brodway’e. (fajnie jakbyś dodał screen z Huda) trzeba pamiętać, że skoro to murek to on się nie będzie bawił w slowplay tylko będzie naparzać z dobrą ręką, więc odrzucamy jego top range i wychodzi:

    MP2 18.82% 18.81% 0.02% JJ-22, AQs+, KQs, AQo

    MP3 81.18% 81.16% 0.02% KK

    easy spot.

    ale z czym on może Cie min c/r na flopie

    MP2 40.88% 40.82% 0.06% 99, 22, AQs, KQs, AQo

    MP3 59.12% 59.07% 0.06% KK

    nadal jesteś z przodu więc nie ma co szaleć i rozkminiać bo to był cooler

  11. Przeciwnika było stać na sprawdzenie. Poza tym podbiłeś na tyle, by mu pozwolić bez większego stresu oglądnąć flopa. A to co się stało dalej…… To tylko poker 😉

    • jak dla mnie i tak za dużo podbił, przy tych blindach podbicie o 2.1-2.2 to standard, podbicie o 2.5BB wygląda dziwnie a podbicie o 3BB pokazuje słabość w większości przypadków.

      trzeba być na bieżąco w dynamice MTT i wszyscy wygrywający gracze MTT w późnych fazach turniejów nie otwiera więcej niż za 2.2BB. po innych zagraniach widać, że koleś albo jest typowym cash poker player albo okazjonalnym graczem.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.