Po dłuższej przerwie zapraszam na kolejny mały seans z filmami PokerTexas. Dzisiaj zapraszam Was na film nakręcony z udziałem warszawskiego pokerzysty Kuby "Brt".
Film dotyczy gry Kuby w turnieju $4 z 2 rebuyami i 1 add onem na PokerStars. Turniej więc teoretycznie z niewielkim wpisowym, ale dzięki rebuyom turniej z dość spokojną i głęboką strukturą.
"Brt" komentuje swoją grę w turnieju, w którym zanotował bardzo dobry występ zakończony na stole finałowym. Polecam ten film wszystkim tym, którzy planują doskonalić i doszkalać styl tight. Poniższe dwa filmiki pokazują, że grając spokojnie i ostrożnie, nie podążając za ultra-agresywną tendencją dominującą w dzisiejszym pokerze, można również odnosić sukcesy. Kluczowe w takiej grze są cierpliwość, poprawne decyzje, a także obserwacja przeciwników przy stole. Gra tight nie oznacza przecież czekania tylko na AA i KK, ale także wykorzystywanie wielu innych korzystnych sytuacji dzięki którym możemy zbierać żetony.
Tak właśnie grał w tym turnieju Kuba "Brt", a oprócz samego oglądania sporą wartością dodaną jest komentarz bohatera, który dzieli się swoimi przemyśleniami i wyjaśnia nam m.in. dlaczego spadł do 3,5 big blinda…
Zapraszam do oglądania i komentowania
Całkiem fajny filmik aczkolwiek wyłapałem kilka bzdur w nim zawartych np. że Jc9c9 jest suchym boardem. W turniejach z niskimi wpisowymi gra tight na niskim poziomie blindów jest jak najbardziej poprawna aczkolwiek kiedy zostaje 20 osób to można otwierać dużo więcej rąk ponieważ nasi przeciwnicy będą nam się odwijać zdecydowanie rzadziej niż w turnieju z wyższym buy-inem.
Natrysk, kolego, natrysk ….
zgadzam się z alkoholem;] nikt nie mówi, żeby szukać odpowiednika dla river, turn czy gut shot i takie tam, ale wyrażanie się, że koleś zrobił “move”, albo “jak wygram rozdanie będę break even”. co to ma być w ogóle??? idę wziąć shower nara
Ok – oglądając wynotowałem sobie ‘kilka’ uwag i pytań ;]Od razu zaznaczam, że w graniu MTT dużego doświadczenia nie mam więc czasami moje rozumowanie może być błędne :p.
Wszelkie komentarze i porady mile widziane ;]Pierwsza część:04:50
T9s – nie betowałbym tutaj turna… fe z dwoma przeciwnikami podejrzewam, że nie będzie aż takie duże – sprawdzą Cię z większością pocketów (77-QQ) jakieś 6x też pewnie będą w ich range, może nawet czasami ktoś tutaj 33-44 albo A hi zechce callować :P. Z kolei na river nie wiem czy bym się nie zdecydował nawet na jakiś thin value bet za pół puli ;] hero call z rangem, który wcześniej wymieniłem jest tutaj chyba możliwy.08:30
AKo – nie grałbym tutaj cbeta, bo nie ma za bardzo czego reprezentować… ręce typu jx 9x + parki, fd, wg mnie stanowią dość sporą część jego range limpcalla. Co lepszego od swojego A hi spodziewasz się tutaj zrzucić?13:00
AJo – co tutaj myślisz o valueraise’ie na river? :] Przeciwnik gra limp/call, potem pasywnie na kolejnych streetach. Nie wydaje mi się, żeby często były w jego range ręce jak AQ AK czy 2 parki. Po jego linii gry widać, że raczej mamy do czynienia z fishem… myślę, że wyciągniesz tutaj value z gorszych asów (A8-AT), to A3 możliwe, że taki gracz też by scallował.13:34
TT – nie lepszy byłby repush tutaj? wiem, że masz dość fajnego stacka, ale ja nie chciałbym, żeby lady loraaga wymyśliła jakiś squeeze. Wg mnie spokojnie może tam wbić ai z rękami typu AT+, KQ, 88+ i postawić Cię przed dość ciężką decyzją.16:45
AJo – nie lepszy tutaj byłby push? po takim raise’ie, co robisz jak dostaniesz 3bet od sb? raczej nie można tego spasować? :(17:30
KTo – podobna sytuacja – możliwy jest tutaj push ze sb, żeby zabrać bb szanse na resteal?20-21:00
ATo, AJo – push z tymi rękami byłby bardzo zły z wczesnych pozycji?21:50
68s – gdybyś miał coś w stylu Q4s – callowałbyś? co myślisz tutaj o leadowaniu flopa?23:05
AJo – dlaczego nie chciałbyś tam grać call? oddsy masz fajne, obaj jesteście deep, ręka dość fajnie gra postflop. Nie wiem jaki przeciwnik, ale jak mówisz… 3bet Cię nie commituje, co może zimplikować jakiś light 4bet. Ja, jeśli nie chcę się tam stackować (co byłoby niezbyt rozsądne z AJo) raczej bym flatował tylko.30:51
AQs – przeciwnik jak widzieliśmy limpował chwilę wczęsniej więc przeciwko niemu fold wątpię, żeby wchodził tutaj w grę… 3bet ai oczywiście standard… ale call na pozycji może też nie byłby taki zły? czy to za duży gambling jak na turniej?35:47
55 – co zrobiłbyś z ręką typu 76s? easy fold?Druga część:11:50
66 – co robimy, gdyby któryś z nich tutaj się na c/r zdecydował?15:15
TJo – na turnie… dlaczego omawiając jego range widzisz w nim K z drawem do koloru? :] wg mnie minraise z taką ręką nie ma za bardzo sensu ;] value tam z niewielu rąk wyciągnie (jakichś drawów ewentualnie), blefować z królem też nie ma po co :P. Dałbym mu tam dowolny fd, czasami air, czasami gorszą T (T7s, T8+) no i czasami tę lepszą T. Call na turnie ze względu na oddsy wg mnie dość easy. Z kolei na riverze może tam dalej valuebetować słabszą T, może być na jakimś dziwnym blefie z busted fd albo airem ;]. Raczej nie można tego spasować na tak mały bet.17:50
AQs – też tam pasuję ;] jeśli gość 3betuje w tym miejscu bardzo szeroki range [77+,ATs+, KJs+, AJo+, KQo] to mamy flipa, z [TT+, AJs+, KQs, AQo+] mamy 41%… do tego za nami mają akcję jeszcze 3 osoby, które mogą się z monsterem obudzić :P. Jeśli call będzie ev+, to minimalnie więc szkoda ryzykować tutaj odpadnięcie z turnieju.
‘Nigdy się nie dowiemy na ile poprawne było nasze zagranie.’ Wg mnie wiemy, że było poprawne 😉 A Ty jesteś trochę results oriented :D.24:20
QTo – nie mamy statsów na przeciwnika więc ciężko coś powiedzieć, ale wg mnie QTo dość fajnie gra postlop, jesteśmy na pozycji, oddsy mamy bardzo dobre, stacki nie takie znowu małe :p czasami trafimy jakoś tego flopa. Czasami jako,że przeciwnik na boardzie A hi cbetuje tutaj pewnie blisko 100% range możemy próbować floatingu na turn. Nie wydaje mi się, że chcemy tak koniecznie kończyć to rozdanie na preflopie ;)30:15
KTs – trochę szkoda zrzucać taką rękę z bu ;]. Prawdopodobnie bym to pushował. Widzę zresztą, że ktoś w komentarzach już o tym wspomniał ;].35:15
QJs – wydaje mi się, że nie ma sensu callować za 1/5 stacka. Goście na blindach są dość deep. BB mając dobre oddsy pewnie spokojnie może sobie tam callować za nami. Obaj mogą się skusić ilością dead money w puli i 3betować light. Ja bym grał tutaj push/fold, ze wskazaniem na to pierwsze ;]. Chyba mamy fold equity trochę?
@ iasiek – ALKohol ma sporo racji w tym co pisze choc ujoł to może miejscami nazbyt patetycznie.Pomijajac fakt zaśmiecania naszego języka który dla kogoś może być lub nie być istotny dochodzi inny ważny element takiego slangu.Filmiki tego rodzaju pelnią przecieź role materialu szkoleniowego.Ogladają je osoby na różnym poziomie pokerowej wiedzy ale chyba najbardziej wartosciowe są dla tych wlasnie osób ktore są na poczatku swojej przygody z pokerem.Sam zaczynalem ponad rok temu i wiem jak trudno sie czyta lub slucha czegos co nie tylko jest nowe dla ciebie bo dotyczy zagadnien ci jescze nie zbyt dobrze znanych ale tez nie rozumiesz jednej trzeciej tresci bo uzywane sa kompletnie niezrozumiale dla ciebie slowa.Nie proponuje tutaj zastapienia wszystkich slow polskimi odpowiednikami w calym tekscie.To faktycznie moglo by tworzyc karykaturalne formy.Ale chyba nie bedzie prosbą zbyt wygorowaną by przy kazdym pierwszy raz uzytym wyrazeniu slangowym umiescic polski zamiennik (jesli taki istnieje)lub powiedziec kilka slow na temat co to oznacza.Bylo by to ogromne uproszczenie dla wielu osob , pewnie w jakims zakresie tez dla mnie (: i zdecydowanie podnioslo by wartosc edukacyjną takich produkcji.Za sam filmik bardzo dziekuje, tylko wiecej takich rzeczy na tym portalu.Coraz czesciej zaczynal on ostatnio przypominac portal plotkarski a coraz mniej portal dla ludzi ktorzy chca sie tez czegos nowego nauczyc.Pozdrawiam
tia Jasiek mistrzowski 😀
@@@Q1984 -> odnośnie KQ bez FE. Hołduję zasadzie, że zupełnie czym innym jest pushnąć a co innego sprawdzić lub wsunąć AI bez FE. To kolejna naleciałość z sitów, gdzie takich rzeczy po prostu nie wolno robić.No nie wiem co za róznica czy lepiej pushovac z 3-5bb AT czy z 8-10bb KQ. Jak wolisz. Dla mnie gdy bede mial 43%+ to izi push z KQ bedac na butonie/SB na reise z CO mimo ze moze miec Ax. Niech ma te Ax.Jak pushujesz AT na 88 to ile masz procenT?
@AlKohol
masz rację, jak pięknie brzmiało by stwierdzenie, iż podczas wczorajszej gry w Teksański klincz pozbawiono mnie sporej ilości żetonów gdy po karcie “rzeka” moje wewnętrzne obustronne dobieranie do sekwensu zakończyło się fiaskiem. “Dobra ręką Proszę Pana” – tak mu odrzekłem.
nice job kubuś, wyszło naprawde dobrze, oby ten materiał był początkiem odrodzenia pokertexas
btw jasio mistrz drugiego planu na fotce:)
good job kubuś:)
z komentarzem nie ma tragedi nie wiem czemu się tak stresowałeś.
88 gdzie flopnołeś seta, raisuje na turnie, co by zbudować pulę, on prawie nigdy nie ma robi sb z air dlatego warto zbudować trochę większą pulę aby na turnie móc zagrać większy vb.
pzdr
Super materiał. Mam jednak małą uwagę odnoszącą się nie tylko do tej jednej analizy czy też arykułu. Mianowicie ten slang “kłuje w uszy”: “callnąłem”, zamiast “sprawdziłem”, “folduję” zamiast “pasuję”, “skomitowany” zamiast “związany”. Czy te “angielszczyzny” są naprawdę konieczne? Jeśli tak to jaki językiem będziemy się posługiwać za kilka lat? Zdaję sobie sprawę, że poker w takiej postaci wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych i cała terminologia siłą rzeczy jest angielskojęzyczna. Tym niemniej wiele tych określeń ma polskie odpowiedniki.
Uprzejmie proszę o nie obrzucanie mnie błotem- ten wpis nie miał na celu szyderstwa, czepiania się ani nic z tych rzeczy. Raczej proszę o odrobinę refleksji, bo jak podałem na wstępie- dotyczy to właściwie całego portalu. Kiedyś pewien mądry człowiek powiedział:“A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”. Podpisuję się pod tymi słowami i pozdrawiam :).
Wspaniały filmik szkoleniowy, dzięki wielkie za dobrą szkołę gry 🙂
nice job
‘Jednak nie od dziś wiemy, że rozdanie na każdej następnej ulicy jest co raz trudniejsze do oceny. Pula rośnie, możliwość potencjalnych układów villainów także wzrasta.’Filmiku nie widziałem, ale na kazdym nastepnym streecie mamy wiecej informacji i dzieki nim mozemy zwezac range przeciwnika.
@brtJa nie lubie niektorych zagran, ktore robie w MTT, ale wybieram opcje ktora przynosi mi najwiecej $ w longrunie. Poza tym, nie zostawiasz sobie zadnej decyzji, bo podejmujesz ja w momencie raise’owania.
no ja to rozumie, ale po prostu ani jednego razu nie wykonales jakiegos hero zagrania z any2 a wiele razy powtarzales ze mogles to zrobic…wiadomo ze jak sie oglada turniej na spokojnie mozna wyciagac takie wnioski, jednak jesli nie zrobiles tak ani jednego razu tzn ze po prostu tak nie robisz wogole….a po fakcie to faktyczne latwo sie mowi….poza tym gra ok, solidna i warto tak grac…
na początek, dziękuję wszystkim za naprawdę konstruktywne komentarze, a teraz kilka słów ode mnie:
@janusz -> niezłe.. +1 pozdrawiam także
@maciek773 -> liczy się przecież wynik sportowy 😉
@lesio -> z tym beretem bym nie przesadzał, AT dopisało mi szczęście, a QQ vs 84 dobry spot dla mnie
@MarioAK -> bardzo ciekawa uwaga. Przyznam, że nie wziąłem tego pod uwagę, po dłuższym zastanowieniu push z KTs z btn faktycznie wydaje się lepszą opcją niż goły fold, najgorsza opcja, to ta którą wybrałem, raise – fold. Odnośnie AJs z początku turnieju. To są naleciałości z sitów, które ginduję i w tej fazie to jest zawsze instant fold. Starałem się tą decyzję uargumentować podczas nagrania najlepiej jak potrafiłem.
@solverman -> ponownie w kwestii tight. W turniejach low stakes, grając z PT czy też HM, gdzie widzimy po statach kogo mamy za przeciwników, naprawdę nie mam innego pomysłu jak rozgrywanie wąskiego range’u rąk. Do blindów 200/400 pule są naprawdę za małe, żeby w przypadku nie trafionych boardów wyblefować tych wariatów. Odnośnie gry po flopie. Ciekawa uwaga, z którą jak najbardziej się zgadzam. Jednak nie od dziś wiemy, że rozdanie na każdej następnej ulicy jest co raz trudniejsze do oceny. Pula rośnie, możliwość potencjalnych układów villainów także wzrasta. Każdy z nas, a na pewno już ja ma w związku z tym dużo przed sobą nauki. Co do gry na FT, nie mam nic na swoją obronę, była nie zbyt tight tylko zbyt pasywna, zdaję sobie z tego sprawę.
Q1984 -> odnośnie KQ bez FE. Hołduję zasadzie, że zupełnie czym innym jest pushnąć a co innego sprawdzić lub wsunąć AI bez FE. To kolejna naleciałość z sitów, gdzie takich rzeczy po prostu nie wolno robić.
@bench – > to prawda, jak najbardziej mogłem zagrać raise i zestakować się do akcji. Jednak, myślę, że nie tylko ja, nie lubię zostawiać sobie ostatniej decyzji.
@dArIORuLeS -> wybacz jeśli było to irytujące, jednak chciałem dokonać autorecenzji, wskazując, że np. spasowanie tej ręki to jest błąd. Po prostu na chłodno, analizując swoją HH chciałem wskazać, gdzie wg mnie zrobiłem błąd.
tak jak wiekszosc napisala i na koniec podsumowal Pawcio. GRa tight bez fajerwerków. KOmentarz mnie troche tylko denerwował jak kolega mówił np. no tutaj mogłem pushowac z any2 ale jednak tego nie robil bo po prostu jest typowym TAGiem i wydaje mi sie że to gadanie było troche zbędne.
nagrywajcie te filmiki głośniej !!
Jedna mała sugestia odnośnie Twojej gry na 15-20BB stacku. Miałeś klika spotów (z 88 i zaraz potem z JJ) gdzie raise/call wydawał się bardziej opłacalny niż open shove. Czasami trzeba dać szanse agresywniejszym graczom na wykorzystanie iluzorycznego FE, ktorego nie maja, zwlaszcza majac takiego monstera jak np. JJ na poznej pozycji przy efektywnym stacku 15-20bb.
film ok.Mam tylko pytanie odnosnie 1cz. filmu i reki QK, skoro mówisz że gracz CO ma najprawd. Ax mimo ze nie mamy fold eq. to tego wciaz mamy najczesciej 42%+. Mimo ze mamy najczesciej gorsza reke w takim spocie to nie mozna bedac shortem zrzucac QK to beta z CO ktory bedzie reisowal szeroko.
Solidna gra tight, a kilka zagrań było naprawdę dobrych (np. fold AQs).Mam dwie uwagi: – gra na początku trochę zbyt tight (chociaż w turnieju, gdzie startuje niewiele osób może się sprawdzać) – gra na stole finałowym była zdecydowanie za pasywna (kilka spasowanych rąk, które koniecznie trzeba było podbić mogło wiele zmienić)Ogólnie wrażenie mam takie, jakby hero bardzo dobrze grał preflop i na flopie, natomiast niezbyt pewnie czuł się w dalszej części rozdania (wniosek oparty na stylu gry z wczesnej fazy turnieju)
Dzięki za film:) Oby więcej takich. Nie rozumiem tylko jak można zrzucić K10s przy 20BB z BU? Nie mówię tu o zagraniu bet/fold tylko o foldzie. Przy takiej ilości żetonów w puli dla mnie jest easy push. Bet/fold moim zdaniem nie jest zbyt dobrą opcją ze względu na restealowy stack BB. Zastanawia mnie też fold z AJs z pierwszej części filmu. Mamy pozycję, dość duży stack, dwóch graczy w grze. IMO trochę weak ten fold.
dwa kluczowe rozdania z małym berecikiem 🙂
AT v K9 v QQ aliiny PF i 3 oty od odpadniecia i flop AAT 🙂 oraz rozdanie QQ kontra 84 flop 48Q i solidny DU.
Ogólnie bardzo fajny filmik i gra naprawde tight 🙂
Pozdro
Filmu jeszcze nie widziałem, ale komentarze o nagłośnieniu lekko mnie zniechęcają :-/
ile bylo do wygrania w tym turnieju i ile dostales za 5 miejsce?
jak by było troszke więcej takich sesj to może i ja bym sie wreszcie nauczył grac a tak po samych darmowych lekcjach od jd w stylu graj tak dalej widze to cienko poz kuba
Dobra fota Kubuś, resztę zobaczę potem.
Z tym nagłośnieniem wypadałoby coś zrobić.
Pewnie i ten komentarz był ciekawy tyle, że prawie w ogóle go nie było słychać….
Lepiej brt zarzuć jakiś filmik z Pro Evolution Soccer 😀
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.